nedeľa 29. septembra 2013

Čokoládový koláčik s hruškami

Môj drahý muž si ako darček k narodeninám doprial cestu za mnou. A ja, ako správna frajerka, som sa rozhodla využiť príležitosť po prvýkrát vytiahnuť koláčovú formu, prekonať prekážku zvanú vážime bez váhy, nájsť v obchode nesolené maslo a vzdať pokusy zistiť, akú múku som to vlastne kúpila. Všetko som prekonala a upiekla úžasný koláč (a tento poznatok nepochádza len z môjho neskromného úsudku o mojej osobe a o tom, že chutil môjmu drahému, ale pochválili ho aj moje dve spolubývajúce (a  keďže sa poznáme len mesiac a pol, mohli ma kľudne sprdnúť. Ale nepravili to, jedna dokonca utiekla do knižnice, aby celý koláč nezjedla. Ha.) Takže tento koláčik = úspech zaručený. 
Recept mám z blogu Foodlover, nájdete ho TU, zmenila som len spôsob prípravy hrušiek a vymenila piškóty za celozrnné sušienky, ponúkam vám môj minimálne zmenený postup. 


Potrebujeme:

Na cesto:

  • 150 g múky (ja som použila celozrnnú, aspoň myslím, dánska múka mi stále robí trochu problém)
  • 100 g masla
  • 50 g hnedého cukru
  • 1 žĺtok
  • trocha citrónovej šťavy
Na plnku:
  • 5 menších hrušiek
  • trocha škorice a hnedého cukru (cca 1-2 PL z každého)
  • asi 6 celozrnných sušienok (ja som použila ovsené so sušenými brusnicami)
  • 90 g hnedého cukru
  • 2 PL kakaa
  • 100 g horkej čokolády (aspoň 70%)
  • 2 vajcia
  • 1 PL masla
  • 1 PL múky


www.picasion.com

Večer pred pečením koláčika si hrušky ošúpeme, rozkrojíme na polovicu a odstopkujeme a rozložíme na tanier. Posypeme ich škoricou a cukrom (bohato, doprajte im, nebojte sa), prikryjeme potravinovou fóliou a necháme ich cez noc odpočívať a "marinovať sa". 
Na druhý deň si zmiešame múku, maslo, cukor, žĺtok a trochu citrónovej šťavy na cesto, spracujeme a zabalíme do potravinovej fólie, odložíme do chladničky a necháme odpočívať (aspoň pol hodinu).
Medzitým si môžeme pripraviť hrušky, vyberte ich z chladničky a nakrájajte na malé kocky.
Pripravíme si plnku - vo vodnom kúpeli si roztopíme horkú čokoládu (nalámte ju na kocky do nerezovej misky a tú položte do hrnca s vriacou vodou) a pridáme do nej lyžicu masla. Vedľa v miske si prešľaháme 2 vajíčka, pridáme cukor, kakao, múku a nakoniec aj roztopenú čokoládu s maslom.
Cesto vyberieme z chladničky a vystelieme ním maslom a múkou vysypanú tortovú formu. Cesto je trochu tuhšie a keďže ja som veľký nepriateľ valčekov a vaľkania, jednoducho som ho dlaňami a prstami "nacapkala" do formy. Na cesto nadrobíme keksíky, na tie naukladáme na kocky nakrájané hrušky a nakoniec vlejeme mňamóznu čokoládovú plnku, ktorú sme si pripravili. Ja som mala asi málo cesta na veľkú formu a tak som na miesta, kde mi presvitali hrušky nalámala pár kociek horkej čokolády, aby som vytvorila kompletnú čokoládovú vrstvu.
Nakoniec dáme koláčik do trúby vyhriatej na 180 °C a pečieme približne 30-35 minút.
Náš koláčik sme načali jeden deň o polnoci a na druhý deň na obed už ho nebolo. To asi hovorí za všetko ;)


7 komentárov:

  1. No tééda, taká dobrota! A ten zajo - no ňuňu!:D
    Koláčik, v ktorom sú celozrnné sušienky, hnedý cukor, citrónová šťava, škorica! a horká čokoláda... ó Bashi, veď to je koláčik (ako) pre mňa! ;-) Ďakujem ti, že si mi ho aspoň vyfotila!:D Idem zajesť žiaľ (a predstaviť si úžasnú čoko-hruško-chuť) tou jedinou hruškou, čo máme (náhodou) na stole... všetku čokoládu som už totiž zňufla včera ;-) :-**

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juu, moja zlatá, milerada urobím aj tebe taký (alebo aj tebe aj sebe, každej jeden, však čo sa budeme! :DD
      a náhoda veru,priam znamenie osudu ! Dúfam, že si si medzičasom stihla dopriať dostatočné množstvo hrušiek a čokoládky!

      Odstrániť
  2. Basha, tvoje recepty sú z blogo sveta tie najlepšie! Ďakujem za ďalší nápad :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Juuj,konečne ste spolu! <3 Hah,aj môj drahý má dnes narodky,ale neviem,či sa nebude musieť uskromniť s bublaninou narychlo :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru! A už aj od seba :( Ako to dopadlo Bernuška, čo si pripravila? :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D