piatok 31. mája 2013

Špagety s krabími tyčinkami

Asi takto. Je (veľmi vysoko) pravdepodobné, že minimálne raz vo vašom živote sa v istom bode stretnú dve situácie: v chladničke svoj studený život pomaly dožívajúci crème fraîche (ktorý ste si vo veľkom nadšení kúpili po prečítaní istého receptu, ktorý ste už nikdy v živote nenašli a posledné tri dni života milého krém freš strávili surfovaním po internete, hľadaním ideálneho receptu, kde túto ingredienciu použijete /a zrazu je vraj všade nahraditeľná kyslou smotanou/) a príchod domov s pocitom šialeného hladu a presvedčenia, že ak sa do 10 minút nenajete, nakričíte na špongiu na riad, odhryznete si zo šampusového pohára a zjete tie tajné štrnásťkilové zásoby čokolády, o ktorých nikto nevie (nie, naozaj také nemám. už).

Suma sumárum: tento recept zachráni život vám a vášmu crème fraîche. Vegetariánom odporúčam nahradiť "krabie" tyčinky (alebo aj mäsožravcom, ktorí o tejto surovine pochybujú, ja viem ja viem, ale nemôžem si pomôcť, raz za čas mi taaak chutí) tofu, myslím, že by to bola tiež skvelá kombinácia... ale toto je v podstate tak jednoduchý a variabilný recept že vyrobiť sa dá všetko so všetkým. Hurá! (OK, a komu nakoniec z neho vzniknú pečené zemiaky s tofu a mrkvou, môže mi poďakovať)

Recept mám zo stránky apetit online.


Potrebujeme:

  • 400 g špagiet
  • 200 g hrášku
  • 250 g krabích tyčiniek (1 balenie)
  • 5 lyžíc crème fraîche ( v mojom prípade celý 125g kelímok)
  • 1 chilli paprička
Postup:

Vysoká gastronómia. Uvarte špagety v osolenej vode podľa návodu - ja som použila celozrnné a myslím, že celkovo receptu dodali skvelú chuť, odporúčam. Varili sa cca 8 minút. Hrášok povarte 2 minútky domäka (ak máte konzervovaný, variť netreba). Keď sú špagety uvarené, sceďte ich a trochu vody si pre istotu nechajte bokom.

Krabie tyčinky pokrájajte na kúsky a povarte / poduste ? / na pare. Spolu s hráškom, crème fraîche, chilli papričkou (nadrobno nakrájanou, sušenou, akú máte, dôležitá je jemná štipľavosť, ktorú jedlu pridá) a šťavou z jedného citróna pridajte ku špagetám. Podľa potreby pridajte trošku vody (ak je príliš husté). Nakoniec pridajte trochu petržlenovej vňate.


12 komentárov:

  1. páni, taková kombinace by mě nenapadla :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hehe ani mne, ale odporúčam, boli skvelé ! :)

      Odstrániť
  2. s krabími tyčinkami som nedávno cestoviny robila a boli super! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mňaaam, ja som skúšala prvýkrát ale určite nie posledný :))

      Odstrániť
  3. Bashinko, za chvíli jsem u tebe. Nalij víno, nandej plný talíř a čekej ;-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vivi, ja sa ospravedlňujem ale ty si nechodila a nechodila, tak ja som zjedla aj tvoju porciu. Aj tvoje vínečko som si dala. Ale nabudúce ti už nechám. Možno :D :D

      Odstrániť
  4. Zbožňujem tie surimi tyčinky, môžem teda prísť na tie špagetky? ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné! Si vítaná! Ak všetko opäť nezjem :D

      Odstrániť
  5. Takéto exotické ingrediencie moc nemusím, ale špagety vyzerajú dobre :3 Včera som mala, ale normálne :D

    la petite Bonitka
    GIVEAWAY on my blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Exotické? To asi tie tyčinky? Aj si ich už koštovala, lebo vôbec nechutia exoticky :) Neviem síce aké sú normálne ale určite boli super :D

      Odstrániť
  6. wow, tak toto vyzerá naozaj lahodne!

    Kejmy ♥.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D