nedeľa 22. júla 2012

Mňamózny koláčik

Lucka mala narodeniny a ja ako správna kamarátka som jej vybrala úžasný darček (o ktorého úžasnosti rozprávam toľko, že dúfam že mi ho neotrieska o hlavu keď konečne dorazí). Spoliehať sa, že darčeky, na ktoré čakáte, vám pošta doručí načas, je viac ako naivné. Preto je v čase gratulácie potrebné konať a hroziaci trapas á la gratulácia s prázdnymi rukami treba vyvážiť niečím rovnako skvelým ako je očakávaný darček. Napríklad koláčikom.
Keď som objavila Dulce de Leche blog, mala som chuť zjesť počítač. Odolala som a namiesto toho som si vybrala jedného krásavca - ovocnú tortu s krémom z bielej čokolády a mascarpone. Už len ten názov je mňamózny. Myslím, že aj koláčik bol.

Potrebujeme:
cesto
  • 150g hladkej múky
  • 65g studeného masla
  • trošku soli
  • 100g mletých lieskovcov
  • 25g cukru
  • 1 vajce
mňam mňam krém
  • 200g bielej čokolády
  • 250g mascarpone
  • 140ml šľahačky
  • ovocie na ozdobenie

Múku so soľou a maslom spolu zmiešame na mrveničku, pridáme oriešky, cukor a vajce a spracujeme na cesto. Zabalíme si ho do fólie a necháme oddychovať v chladničke (cca pol hodinu). Odpočinuté a vychladnuté cesto dáme do formy (ja ako človek ktorý si nikdy nerozumel s valčekom a vaľkaním som ho jednoducho po kúskoch jemne do formy napackala, zručnejší môžu vaľkať a jednoducho vystlať formu :) a dáme do rúry vyhriatej na 190 °C . Ja som cesto len piekla 15 minút a bolo akurát, postup v pôvodnom recepte radí, aby ste piekli najprv 12-15 minút zaťažené papierom na pečenie s fazuľou, fazuľu s papierom po tomto čase dali preč a dopiekli ho cca 5-10 minút. Ako hovorím, ja som ho piekla len tak, nahé, 15 minút a bolo akurát. Treba sa dohodnúť s rúrou :)
Cesto necháme úplne vychladnúť!
Zatiaľ si roztopíme bielu čokoládu, ktorú tiež necháme chladnúť, potom do nej primiešame mascarpone a vyšľahanú šľahačku . Teraz prichádza najťažší krok a to nezbaštiť celý krém samotný aký je :D Natrieme na cesto, ozdobíme a koláčik je na svete ! Dajte pekne zachladiť, u mňa sa nedalo inak tak sa jedol aj taký nestuhnutý a tiež bol dobrý :)

Dobrú chuť!


Foto koláčika: Lucka
(môj variant je kreatívne dozdobený malými morskými pannami, lebo nemali v obchode sviečku, akú som potrebovala)

2 komentáre:

  1. this looks yummy

    Love from
    tailored-society.blogspot.com.au

    OdpovedaťOdstrániť
  2. fasa, ešte aj tu na mňa kuká. ďakujem pekne. :D NOM!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D